Mui Ne stranden

De sesaste dagarna har solen gassat. Vi har legat pa playan och goddat oss med en cocktail och lite farsk frukt medens kitesurfarna har blottat sina brunbranda bringor, kan det bli mycket battre?!

Vi ar just nu lite utanfor Phan Thiet vid den omtalade Mui Ne stranden, helt otroligt vackert! Madelene och ja var lyriska nar vi igar satt vid strandkanten, at lite notter och tittade pa solnedgangen. Har i Phan Thiet gor man sig forstadd och far det man bestaller (offtast) Hotellagaren pa hotellet vi bor kommer ifran Holland sa dar ar spraket inga problem (daremot avloppet) Men vi bor for ynka 35kr om dagen och rummen ar fracha och sangarna skona sa vi ska val inte klaga. Maddes och min tv har ioforsig ocksa lamnat in men det masta nog klafingriga ja ta pa mig...

Just nu lever vi ett riktigt charterliv bestaende av somn,mat,strand,mer mat, somn, annu mer mat och lite cocktails pa det! Passar mig perfekt! For tva kvallar sen gjorde vi en liten utsvarvning och tog vart pickopack ner pa stranden. Dar satt vi i manessken och lyssnade pa ljudet fran havet (ne nu blir det lite for mycket....trots att det faktist var sa har) Vi hade uppmarksammat tva gestallter komma gaendes en bit ifran oss och sen forsvinna bort men det drojde inte lange forens vi hade tva tillsynes trevliga finnar med en flaska innhamsk rom bredvid oss, som till varan forvaning (mest Lisas) prtade svenska! Sa dar satt vi pa den idylliska stranden, delade pa en flaska rom och pratade om finska mobiltelefoner.

Har om dagen (kanns som om alla dagar bara flyter ihop) efter en middag pa "Rain Forest" som forovrigt serverade mig supergod mat pa varldens storsta palmblad (el natt) bestamde vi oss for att det pa nytt var dags for lite massage. Jag, Madde och Patricia bestamde oss for en fot, hand, nacke, ansiktes massage medens Lisa nojde sig med lite manikyr. Till varan stroa forvaning var det tva taniga vietnamesiska "killar" ( och en tjej) som skulle till att borja knada. Inte lika uppskattat av alla, hohom Madelene Kjallsson ;) Min lilla pojke knadade i alla fall pa riktigt bra och den timmen var vard alla de 48kr ja betalade!

Ja nagra dagar blir vi nog allt kvar har i detta paradis! Och frukosten ar given hos den sotaste vitenamespojken jag traffat som inte kan uttala ett endaste ord korrekt pa engelska men som maste upprepa for sakens skull, han ger mig ett gott skratt varje morogn (och kvall for den delen nar vi gar forbi hans restaurnag). Hurtbullarna ett och tva ar igang nu ocksa, en powerwalk varje morogn ihopp om att semester magen inte ska bli allt for stor!

MallanDisseBrallan, ja saknar dig! Lagenhet tills sommaren later ju toppen! Sen far vi fylla pa pengapungen sa vi har rad med varan vindsvaning mitt i stan ;)

Mammi saknar dig tokmycket, skont att hora fran dig och att allt rullar pa hemma!

Nej nu ska jag "hemat" for en liten uppfrachning, ikvall har vi bestamt oss for att ata pizza!


Puss&Kram och massa sol
Caroline ♥

Kommentarer
Postat av: Malin Fagrell

Hej mitt hjärta!!! Hoppas du har det kanon, låter som det iallafall :) Tack så jätte mycket för sms:et! Jag blev så himla glad. Födelsedagen igår var underbar. Fick en resa till London av Martin så i januari bär det av!! Njut av livet nu och sola&bada massor åt mig! Saknar dig väldans!! Puss och kram!!

2008-11-05 @ 14:27:13
Postat av: Mamma Åsa

Underbart att höra ifrån dig! Det du berättar låter också underbart! Njut i massor och var rädda om er! Hälsa de andra partypinglorna!

Kan man ringa dig på ditt vanliga nummer?

Älskar dig Gumman! Längtar till jullovet!

Kramar från mamma.

Pratade precis med Peter och han hälsar och kramar!

2008-11-06 @ 13:01:30
Postat av: Uggla

Kram fråm Uggla och Pappa dee. Vi kommer till Thailand i Januari. Ha de bra

2008-11-07 @ 22:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0