Tubing och ett frisorbesok

Vang Vien visade sig vara ett mycket trevlig litet samhalle fylt med restauranger, barer och en massa backpackers! Forsta kvallen blev det lite mat och en bucketfylla pa det, eller ja det var val inte lika hog standard pa allas fyllor men i alla fall... ;)

Morgonen grydde och vi hade ett mal i sikte, den omtlade tubingen!! Sa fyra fracha flikor traskade ivag till "the tubing company" for att inforskaffa oss varsitt dack. En tuck-tuck tog oss ca 4 km bort mot flodmynningen och den forsta baren. 
Redan dar blev vi palurade nagonslags mojitoliknande drinck, en aning skeptisk... Men drinken slank ner och sen bar det ivag pa floden mot nasta bar!
Det fanns ca 7 barer langs med floden och vid varje bar fanns minst en aktivitet bestaende av linbanor, rutchebanor, trapettser och hopptorn, allt skulle genomforas plus minst en ol. (vilket blev lattare sagt an gjort eftersom vi missbedomt pengapungen lite) Redan efter den forsta trappetsliknande aktiviteten sa Lisa NEJ till flera efter ett rejalt mag/ansikts plask i den inte allt for rena floden. Jag skulle bli nasta offer...
Vi flot langs den svalkande floden, stannade till vid nagon bar for att ta en ol, slangde oss lite i lijanerna, traffade nagon ny spannande person som ville dela med sig av sina reseerfarenheter. Kan man ha det battre an sa har tankte vi?
Nagon barer senare och lite hjalp fran en snall dalmas nadde vi baren med den anda och varsta rutchebanan, sjalvklart skulle vi aven upp i denna atraktion...
Den lilla lanningen knuffade ivag mig ner for den vattentackta banan och med inte alltfor bra kontroll over kroppen resulterade detta i ett ryggplask som hette duga... Jag chippade efter andan och en annan liten lanning slangde i ett gummidack i forsok att dra mig in till land. Jaja, jag overledvde.
Efter detta bestamde vi oss for att flyta vidare, hem.

Idag har jag, med tanke pa rygg och nacke som verker, sett mig omkring i Vang Vien medens de andra gav floden och aktiviteterna en andra chans. Staden ar som sagt mycket trevlig och alla ropar glatt "Sabadee" efter en!
Jag passerade ett liten frisorliknande skjul och tankte, har kankse dom kan farga mitt har! Ingen pratade engelska sa till en borjan var det svart att fa min vilja igenom. Men nagra minuter senare satt jag dar pa stolen medens en sot liten laolanning delade upp mitt har och borjade farga det. Hade jag haft min kamera till forfogande hade jag lagt upp en bild pa det nyfargade haret.

Foresten, mamma forlat for att ja inte har ringt men allt ar bra och det vet du! (hoppas foresten att peter sett mailet) :)
Sandra K tack for halsningen, det varmer! Saknar dig med!
Kakan, nej ja har inte fatt nagot sms :( Men nu vet ja ju i alla fall att du lever! Saknar dig!

Imorogn bar det av tillbaka till Bangkok och sen direkt med flyg till Vietnam. Ska bli skont med ett land med kust och lite sol och bad!


Caroline ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

nu måste du fått sms för ja fick leveransrapport! Alltså Carro det är helt sjukt va ja saknar alla. Drömde om Kläppen inatt och längtar som fan, längtar efter dig! Tror ja fixat ett bra boende. ?

Älskar dig

2008-10-23 @ 19:23:13
Postat av: Emelie!

här är allt toppen! hur är det med dig? har ni det bra? :) Vad jag läser tycker jag att det itne verkar så pjåkigt ;) haha! Inget zätas kvar, vi hänger i city med de kooola folket! ta hand om dig Pussss!

2008-10-26 @ 20:00:20
Postat av: Emelie!

här är allt toppen! hur är det med dig? har ni det bra? :) Vad jag läser tycker jag att det itne verkar så pjåkigt ;) haha! Inget zätas kvar, vi hänger i city med de kooola folket! ta hand om dig Pussss!

2008-10-26 @ 20:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0