Tack for the music.

"Där sitter hon, lyckligare än någonsin, så lycklig att det inte ens med ord går att beskriva hur hon känner. Därför är hon tyst. Bredvid sitter han, hans lockiga hår blåser perfekt i den svala sensommar vinden och hans fortfarande solbrända kropp skimrar i solljuset. Han undrar vad hon tänker. Byggstälningen som når hustaket känns stabil, precis som han. Hon har en pirrande känsla i magen men det är svårt att säga om den beror på avståndet till marken eller om den uppstod då han såg på henne och sa att allt kommer att ordna sig..."

Klockan hann slå 24.00 innan jag i fredags natt kom iväg till Lysekil. Ca klockan 02.30 var jag framme och kunde krypa ner bredvid Jon för att 5 h senare stiga upp igen. Vi hade nog bara sovit ca 30 minuter (blir lätt så när man inte setts på två veckor)  så lagom trötta satte vi oss i bilen med siktet inställt mot Stockholm. Utanför Mariestad stannade vi för att äta frukost. Jon hade brett leverpastejs mackor och gjort varmchoklad. Frukosten avnjötas i varandras sällskap under en kajak tävling. 

Någon gång vid två snåret nådde vi huvudstaden och checkade inn på Radisson sas hotell. Det fick bli en powernap och några cheesburgare innan vi var redo att ta tunnelbannan till Stadion för att möta upp bla Emp, Lou, Jonas och Bella. Tanken var att vi skulle hitta något trevligt ställe att dricka några öl och äta något på. Men efter att ha strosat runt kring stadion i ca en timme utan något resultat konstaterade vi att vi hade gjort ett misstag när vi lämnade stan. Det fick kort och gott bli en pastasallad från 7eleven. Jag och Jon hann i alla fall med var sin öl på en mysig kvarterskrog innan de andra annlände till platsen.

Väl inne på stadion var stämningen på topp och förbandet White Lies var helt ok. Jag kommer inte ihåg när Coldplay egentligen började spela. Från det att de började till att de sluta spela stod tiden still. Det var magiskt och sjukt bra!!
Det de gör känns så äkta och inte överdrivet, och balansen mellan lugna och lite mer fartfyllda låtar passar mig helt perfekt! Det var kanske tur att dom inte spelade See you soon och Swallowed in the sea för då hade jag väl smällt av. 
Efter konsertan gick vi till en bar i närheten av vårat hotell, mycket trevligt avslut på en underbar dag!

Söndagen bjöd på söndagsfrukostdelux! Vi hade sen utcheck så vi slog ihjäl nån timme på hotellrummet, otroligt skönt att bara slappa. Men sen fick det bli en sväng på stan. Hälsade på Sandra som hastigast på hennes jobb på centralstationen, kul att se dig älskling! Sprang även på Ottilia på stan tillsammans med hennes Fredrik dom var på husjakt och verkade trivas i sthlm. Vi hookade sedan upp med Bella och Jonas för att föra oss mot gamlastan och en lunch innan vi skulle styra vår kos hemåt. När vi skulle hämta bilen fick vi en trevlig liten överaskning, fyfan vad dyrt det är att parkera i sthlm! Resan tillbaka till Lysekil gick mycket bra och var väldigt givande, future here WE come!

Måndag, lite sovmorgon och masssa mys sen drog vi ner på stan. På pizzerian hittade vi Kakan och Emma, otippat för jag trodde att mitt mariekex hade dragit tillbak till Kumlaland. Det blev en fika tillsammans med Gabbe och Agnes och sushi med utsikt över lysekil, great! Senare vankades det stuvademakaroner och falukorv på Forrelvägen, mumms! Innan solen gick ned hann vid med ett kvällsdopp i havet. En jävla massa maneter men det skulle badas ändå!
Kvällen avslutades i tvsoffan ala vardagsliv (vilket vi ikke är bortskämda med, nej). Någonting höll oss dock vakna denna natt, något otrevligt och vad jag kan förstå mycket smärtsamt...

Det blev tisdag och det var senare på dagen dax att återgå till min vanliga jobbsituation, belägen i världens ände, Holmsbu. Innan avresa fick det bli te och hönekaka hos min snäcka Agnes. Lite virrig, och med tusen saker pågång men helt otroligt underbar, önskar att du och ja kunde spendera mer tid ihop! Men en dag snygging kommer vi sitta och dricka kaffe ihop och prata skit, du kommer röka upp din cigg för att sedan springa ner till sandlådan på Katten för att hindra knodden från att käka sand, I just know it!

Det ända jag har att tilllägga efter denna helg är TACK.
Tack Jon för att jag fick följa med till Stockholm.
Tack Jon för att du är så himla underbar och förstående, tack för att du accepterar mitt sketna humör.
Tack för att du finns, för mig. Allt kommer att ordna sig...


C

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0